HKS GT3037S or HKS GT2835?
#1
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HKS GT3037S or HKS GT2835?
Guys,
Im planning on upgrading my car. I have two choices: HKS GT3037S kit or HKSGT2835 kit. Which do you recommend and why?
Im targeting to have a 500HP daily driver. I already got my HKS intercooler kit R type, HKS 272 cams and camgear, HKS Boost controller, and HKS Racing Suction Kit.
Thanks
Im planning on upgrading my car. I have two choices: HKS GT3037S kit or HKSGT2835 kit. Which do you recommend and why?
Im targeting to have a 500HP daily driver. I already got my HKS intercooler kit R type, HKS 272 cams and camgear, HKS Boost controller, and HKS Racing Suction Kit.
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#5
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depends on the dyno... but the 28 id say you might as well run a green because you may get lucky and see that kind of power... the 3037 is better, but still you are looking at maybe high 3's with a good tune
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#8
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What about AMS, ETS, and BUSCHUR? Again there are a couple of options for each brands. Which specific kit/brand would you suggest? Thanks
#12
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The 3037 should have no problems hitting 450+ whp with headwork and more aggressive cams.
If you want 500+ on pump gas, you need to be looking at a GT-35. For a daily driver, I'd suggest a Buschur GT-35HTA kit or a Full Race GT-35 Twin Scroll kit.
If you want 500+ on pump gas, you need to be looking at a GT-35. For a daily driver, I'd suggest a Buschur GT-35HTA kit or a Full Race GT-35 Twin Scroll kit.
#13
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Guys,
Im planning on upgrading my car. I have two choices: HKS GT3037S kit or HKSGT2835 kit. Which do you recommend and why?
Im targeting to have a 500HP daily driver. I already got my HKS intercooler kit R type, HKS 272 cams and camgear, HKS Boost controller, and HKS Racing Suction Kit.
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Im planning on upgrading my car. I have two choices: HKS GT3037S kit or HKSGT2835 kit. Which do you recommend and why?
Im targeting to have a 500HP daily driver. I already got my HKS intercooler kit R type, HKS 272 cams and camgear, HKS Boost controller, and HKS Racing Suction Kit.
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ランサーエボリューション 7・8・8MR・9 ウエストゲートタイプ ターボKIT タービンにはHKS製ボールベアリングターボを採用し、SUS304(厚さ3mm)で耐久性を上げ、割れ にくい作りのステンレスマニホード・SPLレーシングウエストゲートをセットし、ハイパワーを追求します。 フルkitにする事でボルトオンで取り付け出来ます。 本KITは下記商品取付け済み車両のステップアップパーツになりますので、下記パーツが別途必要になります 。 1. HKS スーパーパワーフローKIT 2. Kansai フルパイピングKIT 本KIT取付にあたり下記パーツの同時使用を推奨します。 1. Kansai STDブローオフバルブ 2. Kansai ストリートSPECマフラー/HKS ハイパワーマフラー 本KIT取付時に一部溶接加工が必要になります。 Kit内容 HKS GTシリーズターボ各種・ステンマニホールド・レーシングウエストゲート エクステンションパイプ・専用フロントパイプ・チャンバーパイプ・その他ガスケット類
品 番 ターボサイズ 税込価格 本体価格 備考 KGM020 GT2835 ¥512,400 ¥488,000 *1 KGM021 GT3037
▲商品在庫無くなり次第廃盤になります。
¥543,900 ¥518,000 *2 KGM022 GT3037S ¥559,650 ¥533,000 *3 KGM023 GT3040
▲商品在庫無くなり次第廃盤になります。
¥554,400 ¥528,000 *4 KGM024 GT3240 ¥648,900 ¥618,000 *5 GT3037/GT3037S/GT3040用
エキゾーストハウジングサイズ A/R 0.61 0.73 0.87 1.01 1.12 レーシングウエストゲート
スプリングレート S/Pカラー 設定過給圧 黄色 0.8~1.1 紫色 1.1~1.4 灰色 1.4~1.7 茶色 1.7~2.0
*1. GT2835(56T・A/R0.73)の基本設定のみ
パワーは約400PS・トルク48Kgほどです。ブースト1.3Kg(EVCにて設定) *2. GT3037(56T・A/R0.87)が基本設定(その他のサイズへの変更が可能です)
パワーは約420PS・トルク52Kgほどです。ブースト1.5Kg(EVCにて設定)
*3037をご使用の場合はエキゾーストのサイズは上記より大きいのがお勧めです。 *3. GT3037S(56T・A/R0.61)が基本設定(その他のサイズへの変更が可能です)
パワーは約500PS・トルク62.5Kgほどです。ブースト1.8Kg(EVCにて設定) *3037Sのサクションの口径がφ100なので、サクション部の作成が必要になります。 *4. GT3040S(56T・A/R0.61)が基本設定(その他のサイズへの変更が可能です)
パワーは約530PS・トルク64.0Kgほどです。ブースト1.8Kg(EVCにて設定)
*3040のサクションの口径がφ100なので、サクション部の作成が必要になります。
*タービンのチャンバー側の出口径がφ60なので、加工が必要になります。 *5. GT3240(54T・A/R0.87)の基本設定のみ
パワーは約580PS・トルク65.0Kgほどです。ブースト1.8Kg(EVCにて設定)
*3240のサクションの口径がφ100なので、サクション部の作成が必要になります。
*タービンのチャンバー側の出口径がφ60なので、加工が必要になります。
*タービンサイズは上記の1種類のみの設定です。
#14
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the one you want is the GT3240 kit item KGM024 which is good up to 580PS. ain't gonna be cheap tho & is preferred to be used on at least 2.2L.
this is of course if u want HKS only as this kit doesn't qualify as actual HKS but uses a HKS GT3240 turbo...
this is of course if u want HKS only as this kit doesn't qualify as actual HKS but uses a HKS GT3240 turbo...