when it rains it pores
#19
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this has been happening alot more lately. apparently HKS Kansai tested a stock motor & determined that the stock rods are only good up to 400crank hp. as we know there are several cars making substantially more than that which will make failure inevitable. a few jaunts in the 25+psi range seem to be all it takes to hairline crack the rods which causes them to split in lower rpms where the torque curve is fatter.
sucks man. good luck on the new build & buy the strongest rods u can afford...
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#20
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sorry to hear that bro..but what was the cause..it couldnt just have happened out of the blue?
bad gas? bad tune? lack of oil in the engine? something must have happened to allow for all those consequences to happen :s
good luck with your build
bad gas? bad tune? lack of oil in the engine? something must have happened to allow for all those consequences to happen :s
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#21
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and i dont know what happened, my tuner is great, tune was very conservative, afr's were pefect when it happened and oil had been changed less than 1000 miles ago, from the looks of my car, windshield, and road it was still slam full, lol, as for the gas im running meth and likei said my afr's were good so i dunno
#23
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Kind of a coincidence with the clutch change within the prior week? I wonder if something could have happened at the shop during the clutch job that caused a slow engine oil leak, and then everything went downhill from there when your oil got really low and you lost oil pressure? I'd check the car out carefully before concluding that it was just a random failure.
#24
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this has been happening alot more lately. apparently HKS Kansai tested a stock motor & determined that the stock rods are only good up to 400crank hp. as we know there are several cars making substantially more than that which will make failure inevitable. a few jaunts in the 25+psi range seem to be all it takes to hairline crack the rods which causes them to split in lower rpms where the torque curve is fatter.
sucks man. good luck on the new build & buy the strongest rods u can afford...
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To the OP sorry about your motor man, Sometimes you just have bad luck I guess.
#25
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Did you take it apart yet? Call Buschur and let them built the short block. This happened to me last year...I wish I bought a built block from Buschur.
Good Luck man!
heres mine before...just to let you know you are not alone!
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#28
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i only thought that was casued from no oil ... what is the best way to advoid something like that i have a few mods my self car drives great and lil over 30k just dont want that to happen that would suck .... is that a common problem with evos???
#30
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http://www.hkskansai.co.jp/
HKS 関西サービスへのお問い合わせは・・・ HKS KANSAI SERVICE Company Limited. 〒632-0111 奈良県奈良市小倉町1080(名阪国道/小倉インター・西へ300m) Phone/0743-84-0126 Fax/0743-84-0413 営業時間/AM10:00 ~PM7:30 定休日/毎=木曜日・第2水曜日 ●トップページへ ■Q&A ■ご購入方法 ■ショップへ行く ■カレンダー ■愛車のメンテナンス ■お問い合わせ
LANCER EVOLUTION IX MR : BOOST UP EVO9MR & EVO9 GT-A メインコンピューター
分析、解析が進むにつれて明らかになるランサーエボリューションIXとの違い。その全てを把握することから 開発はスタートします。どこが強くて、何が弱い のか。実走行ではフィーリングチェックに時間を費やし、その後膨大なテスト項目を実践し様々な出力結果と対 話します。
そこから導き出される解答がKansai ECUなのです。 ●スピードリミッター解除のみ 税込価格¥15,750(本体価格¥15,000) (店頭作業に限ります) ●ブーストアップデータ(MIVEC制御含む) 税込価格¥102,900(本体価格¥98,000) KansaiブーストUPデーター 取付けパーツ ・HKS スーパーパワーフローリローデット
・HKS EVC V
・HKS S45ILプラグ
・Kansai フルパイピングキット
・Kansai カーボンエアダクト
・Kansai STDブローオフバルブ
・Kansai ステンレスフロントパイプ
・Kansai 大容量フューエルポンプ
・HKS サイレントハイパワーマフラー
・ビリオン ローテンプサーモスタット(71℃) 取付けパーツ ・HKS スーパーパワーフローリローデット
・HKS EVC V
・HKS S40 iL プラグ
・Kansai フルパイピングキット
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my computer won't convert over to Japanese...
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ターボサイズや材質の変更により信頼性・応答性共に高められたランサーエボリューションIX MR。
Kansaiではこの最高モデルに更なる磨きをかけるECUを開発。
ランサーエボリューションIXまでで培った全てのノウハウを投入し、ハイパワー&セーフティーをお届けしま す。
安心と安全のブーストUP仕様をKansaiで!! Kansaiでは実走行やシャーシダイナモ、ダイナパックなどで想定される様々なステージでテストを行い、 あらゆる角度からデータの分析や解析をしました。Kansaiではこの最高モデルに更なる磨きをかけるECUを開発。
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そこから導き出される解答がKansai ECUなのです。 ●スピードリミッター解除のみ 税込価格¥15,750(本体価格¥15,000) (店頭作業に限ります) ●ブーストアップデータ(MIVEC制御含む) 税込価格¥102,900(本体価格¥98,000) KansaiブーストUPデーター 取付けパーツ ・HKS スーパーパワーフローリローデット
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